نکات استفاده از شارژر باتری دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز

منبع اصلی تغذیه دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی باتری است؛ البته نوع باتری به کار رفته در این مدل دستگاه‌ها با بقیه متفاوت و مخصوص به خود است. حال سؤال اینجاست که این باتری‌ها را چگونه می‌توان شارژ کرد؟ اصلاً آیا امکان شارژ آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب نکات و روش‌های کلی شارژ باتری دستگاه اکسیژن ساز خانگی مانند Kingon P2 را برای شما نوشته‌ایم.

استفاده از دستگاه‌های شارژ کننده خارجی

تمامی مدل‌های دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز به شارژ دارند. حالا ممکن است که ساختار شارژ آن‌ها با هم متفاوت باشد. به ویژه اینکه بعضی از مدل‌ها را به راحتی می‌توان با خود حمل کرد. پس قبل از خرید، حتماً این مورد را فروشنده بپرسید. همچنین اینکه آیا نیاز به خرید وسیله جداگانه است یا خیر.

نکات استفاده از دستگاه‌های شارژی

به این موارد در هنگام استفاده دقت داشته باشید:

  • دقت داشته باشید که دستگاه شارژ کننده فقط با باتری و مدل وسیله مورد استفاده مطابق دارد. در بازار نمونه‌های زیادی وجود دارند که نه تنها کیفیتی ندارند؛ بلکه به دلیل نداشتن هماهنگی باعث آسیب بیشتر به ساختار دستگاه خواهند شد.
  • حتماً دستورالعمل نوشته شده در بروشور دستگاه را با دقت مطالعه کنید. اگر دستورالعمل به فارسی نبود، از یک نفر بخواهید که آن را برای شما ترجمه کند.
  • در بعضی دستگاه‌ها امکان شارژ مستقیم و بدون درآوردن باتری وجود دارد. این کار با یک آداپتور خاص انجام می‌شود. البته اینکه آیا امکان اتصال دستگاه به برق و به صورت مستقیم وجود دارد یا خیر، حتماً از فروشنده بپرسید.
  • دستگاه‌های شارژر دارای تعداد LED هستند که همه آن‌ها باید کامل سبز شوند. قبل از تمام نشدن این مراحل، دستگاه را از برق جدا نکنید.
  • در هنگام اتصال دستگاه به برق، باید صدای بوقی شنیده شود. بعد از آن امکان استفاده وجود دارد. البته ممکن است که این ساختار برای همه مدل‌ها یکسان نباشد.
  • به هیچ وجه در صورت برخورد با مشکلی، خودتان آن را تعمیر نکنید. حتماً با شرکت گارانتی کننده تماس بگیرید.
  • تمام باتری‌ها طول عمر مشخصی دارند که در بروشور دستگاه به طور کامل نوشته شده است.

آیا این نکات برای همه دستگاه‌ها یکسان است؟

در حالت کلی یکسان هستند؛ اما همانطور که در بالا هم نوشتیم، در جزئیات تفاوت‌هایی با هم دارند. مطالعه بروشور قبل از استفاده به شدت توصیه می‌شود.

اگر شما هم به دلیل مشکلات تنفسی مجبور به استفاده از دستگاه‌های سی پپ و بای پپ هستید، در کنار چگونگی استفاده، نکات نگهداری باتری هم توصیه می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

کدام افراد به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند؟

در نگاه اول، این ذهنیت وجود دارد که دستگاه اکسیژن ساز فقط برای افراد مبتلا به آپنه خواب تجویز می‌شود؛ در صورتی که افراد مبتلا به انواع دیگر بیماری هم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. در ادامه، گروه‌های بیماری دیگر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز را معرفی کرده‌ایم. گروه بیماری‌های نیازمند به دستگاه اکسیژن […]

بیشتر بخوانید
ماسک اکسیژن

یک ماسک اکسیژن خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آپنه خواب مشکلی است که بعضی افراد به آن مبتلا هستند. در این حالت، بهترین راه درمان هم استفاده از سی پپ و بای پپ است که دارای ماسک‌های اختصاصی هستند. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که باید به جواب آن دقت بیشتری داشته باشید و آن ویژگی‌های ماسک اکسیژن خوب است. اگر در استفاده […]

بیشتر بخوانید
اکسیژن ساز

دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی چه مزایایی دارند؟

یک روش درمانی برای آن‌هایی که مشکلات تنفسی به ویژه در خواب (آپنه خواب) دارند، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی است. البته باید پزشک استفاده از این دستگاه را تجویز کند؛ اما برخی به دلایلی از جمله نداشتن آگاهی کامل یا مسائل دیگر نسبت به خرید و کاربرد آن گارد می‌گیرند. از این رو […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *