عوارض ترسناک خروپف در درازمدت + معرفی محصول درمانی برای خروپف

عوارض خروپف

آیا از عوارض ترسناک خروپف در درازمدت اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید یک خروپف ساده که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، چقدر می‌تواند برای شما خطرناک باشد؟ حتماً تا به الآن صدای خروپف هم‌بستر یا یکی از اعضای خانواده را شنیده‌اید. یا حتی یکی از اعضای خانواده در مورد خروپف شما با شما صحبت کرده است. لازم به ذکر است که هیچ عمل کوچکی نباید از نظر پنهان شود و نادیده گرفته شود. اگر به فکر سلامتی خود یا اعضای خانواده‌تان هستید، با ما همراه باشید.

 

خروپف چیست؟

قبل از اینکه پاسخ این سؤال را از نظر علمی بدانید، بهتر است بدانید عوارض ترسناک خروپف در درازمدت، بسیار است، پس لازم است آگاهی کامل راجع به این موضوع داشته باشید. جریان هوای آشفته در ته حلق باعث ارتعاش و لرزش زبان و بافت‌های راه هوایی فوقانی می‌شود و در نتیجه صدایی ایجاد می‌شود که به آن خروپف یا خرناس می گویند.

شاید شنیده باشید که می گویند اکثراً بزرگ‌سالان خروپف می‌کنند آن هم به دلیل بالا رفتن سن! در حالی که این‌گونه نیست، حدود 32 درصد از بزرگ‌سالان و بیش از 7 درصد کودکان خروپف می‌کنند و عوارض ترسناک خروپف در درازمدت را به جان می‌خرند. سندرم آپنه انسدادی خواب یا همان وقفه تنفسی در خواب شامل علامت‌های بسیاری است که یکی از این علامات، خروپف است. در واقع خروپف نشان‌دهنده باریک شدن مجرای تنفسی فوقانی است که سبب سخت شدن عبور هوا می‌شود.

عوارض خروپف

عواملی که خروپف را تشدید می‌کند

  • در صورتی که فرد طاق باز بخوابد یا به پشت بخوابد
  • به طور کلی دچار کم‌خوابی و یا بی‌خوابی شود
  • الکل مصرف کند

آیا خروپف ارثی است؟

برخی افراد به بهانه اینکه خروپف ارثی است و یا در افراد بزرگ‌سال رخ می‌دهد، اقدامی برای درمان آن نمی‌کنند. در حالی که این‌گونه نیست. ژنتیک نقش مهمی در ایجاد خروپف دارد؛ ولی مانند همه بیماری‌ها صد درصد نیست. با این حال به دلیل ساختار آناتومیک راه هوایی و تأثیر مستقیم ژنتیک، نقش ژنتیک در ایجاد خروپف پررنگ است.

عوارض خروپف

عوارض خروپف چیست؟

در اکثر موارد خروپف خود به خود از بین نمی‌رود، مگر اینکه بعد از آلرژی یا عفونت تنفسی دچار خروپف شوید و پس از اتمام، خروپف نیز به پایان برسد. در ادامه به عوارض خروپف می‌پردازیم:

  • از عوارض ترسناک خروپف در درازمدت، تحریک‌پذیری و خستگی فرد در طول روز است.
  • بین خروپف و ضعیف شدن حافظه، ارتباط تنگاتنگی است. در اثر خروپف، دریافت اکسیژن در بدن کم می‌شود. در نتیجه ماده خاکستری سلول‌های مغز از بین می‌رود. کار این سلول‌ها ذخیره خاطرات است. نوعی سیستم کدگذاری داده‌ها برای به خاطر سپردن و بازیابی خاطره‌ها و رویدادها در سلول‌های خاکستری مغز وجود دارد. در صورتی اکسیژن به آن‌ها نرسد، نمی‌توانند به درستی کار خود را انجام دهند. به همین دلیل است که افرادی که خروپف می‌کنند نیاز دارند مطالب را یادآوری کنند و جزئیات زندگی خود را بنویسند

عوارض خروپف

  • در تحقیقات علمی که بر سر ۸۲۷ مرد مسن انجام شد، دیده شد که افزایش خروپف، میل جنسی را کاهش می‌دهد. هر چند نشانه‌های فیزیولوژیکی کاهش میل جنسی در مردان دیده نشد، اما صمیمیت بین زوجین از بین می‌رود.
  • از دیگر عوارض ترسناک خروپف در درازمدت، ابتلا به بیماری آترواسکلروز کاروتید است. این بیماری نشان‌دهنده باریک شدن شریان‌ها در گردن به دلیل پوسیدگی‌های پلاک چربی است که در نتیجه، سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
  • خروپف در خانم‌های باردار بسیار خطرناک است. بدین صورت که ممکن است مادر سزارین شود و یا نوزاد کوچک‌تر به دنیا آید.

عوارض خروپف

  • اضطراب و استرس در نتیجه خروپف تشدید می‌شود. ترکیبی از اختلالات اضطرابی و اختلالات خواب، بیماری‌های جدی برای افراد ایجاد می‌کند که عبارتند از:
  • فشار خون
  • بیماری قلبی
  • افزایش وزن و چاقی
  • سکته مغزی
  • سرطان

در صورتی که حداقل یکی از اختلالات را درمان کنید، اثرات اختلال دیگری کمرنگ‌تر می‌شود و راحت‌تر درمان می‌شود.‌

علت خروپف با دهان بسته

محصولات درمانی برای از بین بردن خروپف

همانطور که گفته شد علت اصلی خروپف، کمبود دریافت اکسیژن از طریق سلول‌های خاکستری مغز است. پس یکی از راه‌های درمانی، افزایش اکسیژن دریافتی است. دستگاه اکسیژن ساز پرتابل، دستگاهی است که نیتروژن هوا را از اکسیژن جدا کرده و اکسیژن خالص را به فرد می‌رساند. این دستگاه ابعاد کوچکی دارد و سبک است تا به راحتی از طریق یک کانولای بینی، مورد استفاده قرار گیرد.

اکسیژن ساز خانگی، دستگاهی کم‌ هزینه برای تولید اکسیژن است. این دستگاه کوچک، سبک و قابل جابجایی در خانه است و کمترین صدا و مصرف برق کم دارد.

دستگاه پالس اکسیمتر انگشتی، وسیله کوچک و کلیپس مانند است که به انگشت متصل می‌شود و سطح اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند.

سخن پایانی

اگر شما در طول روز احساس خواب آلودگی فراوان دارید و یا در خواب دچار قطع تنفس می‌شوید، احتمالاً دچار آپنه شدید و باید به دکتر متخصص مراجعه کنید.هانا تدبیر، به دنبال ارتقای سطح سلامت جامعه است و کالاها و خدمات باکیفیتی را در زمینه پزشکی ارائه می‌دهد و در نتیجه به بهبود سریع‌تر بیماران کمک می‌کند. تجربه ۱۵ ساله مدیران این مجموعه، منجر به ارائه بهترین کالاها، آموزش‌ها، خدمات، مشاوره‌ها و مطالب علمی شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

مطالب مرتبط

علت خروپف با دهان بسته

علت خروپف با دهان بسته

قطعاً قرار گرفتن در کنار افرادی که در خواب خروپف می‌کنند، آزاردهنده است. خروپف تنفسی پر سر و صدا است که می‌تواند برای برخی از افراد رخ دهد؛ اما اکثراً این تنفس در آقایان و افرادی که اضافه وزن دارند، مشاهده می‌شود؛ اما علت خروپف با دهان بسته چیست؟ مطلبی است که در ادامه آن […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *