علت خروپف با دهان بسته

علت خروپف با دهان بسته

قطعاً قرار گرفتن در کنار افرادی که در خواب خروپف می‌کنند، آزاردهنده است. خروپف تنفسی پر سر و صدا است که می‌تواند برای برخی از افراد رخ دهد؛ اما اکثراً این تنفس در آقایان و افرادی که اضافه وزن دارند، مشاهده می‌شود؛ اما علت خروپف با دهان بسته چیست؟ مطلبی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد. اگر شما نیز درباره این موضوع کنجکاو شده‌اید، بهتر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

 

خروپف

خروپف صدایی است که در برخی افراد در طول خواب هنگام تنفس، شنیده می‌شود. ممکن است خروپف شبانه به دلایل متعددی رخ دهد، اما اغلب این صدا ناشی از گرفتگی بینی یا به علت لرزش بافت داخلی گلو است. اگر شما هر چند وقت یکبار خروپف می‌کنید، این موضوع زیاد جدی نیست؛ اما اگر این مشکل را همیشه دارید، بهتر است به دنبال راه چاره باشید.

دلایل خروپف با دهان بسته

اما خروپف می‌تواند به دلایل متعددی رخ دهد. برخی از علت خروپف با دهان بسته شامل موارد زیر می‌شود:

  • کم‌خوابی

کم‌خوابی مزمن می‌تواند موجب شل شدگی بیش از حد عضلات گلوی شما و در نتیجه ایجاد خروپف شود.

  • وضعیت خواب فرد

معمولاً خوابیدن به پشت می‌تواند موجب خروپف شود. همچنین استفاده از بالش‌های خیلی بزرگ و خیلی نرم نیز می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.

  • بسته شدن راه‌های هوایی بینی

هنگامی که راه هوایی بینی فرد باز باشد، طبیعتاً می‌تواند در طول خواب با دهان بسته تنفس کند. بیشتر افراد تصور می‌کنند که علت خروپف آنها گرفتگی بینی آن‌ها است؛ اما این یک تصور کاملاً نادرست است. معمولاً علت خروپف با دهان بسته، به دلیل گرفتگی راه هوایی گلو است.

  • بافت حجیم گلو

افرادی که دارای لوزه و آدنوئید هستند، ممکن است خروپف کنند. همچنین اضافه وزن می‌تواند موجب بروز این مشکل شود.

  • شل شدگی عضلات گلو و زبان

اگر عضلات گلو و زبان شما بیش از حد شل شوند، می‌توانند راه هوا گلوی شما را ببندند.

خروپف با دهان بسته

  • کام دهان یا زبان کوچک

کام دهان بلند یا زبان کوچک بلند ممکن است مجرای بینی تا گلوی شما را تنگ کرده باشد. این اتفاق موجب می‌شود که این دو در زمان تنفس بلرزند و به یکدیگر برخورد کنند و راه تنفسی شما را ببندند.

  • مصرف الکل یا دارو

یکی دیگر از دلایل خروپف با دهان بسته می‌تواند مصرف الکل یا داروهای شل کننده عضلات باشد.

درمان خروپف با دهان بسته

اما اگر شما این مشکل را دارید، نگران نباشید، زیرا می‌توانید با استفاده از تجهیزات ساده مثل سی پپ و بای پپ مشکل خود را رفع کنید. استفاده از این تجهیزات می‌تواند با جلوگیری از انسداد مسیر عبور هوا، تنفس شما را در طول خواب بهبود دهند. به عبارتی ساده‌تر این تجهیزات به شما کمک می‌کنند تا عامل انسداد مسیر هوا برطرف شود. به عنوان مثال اگر علت خروپف با دهان بسته شما، برگشتن زبان بر روی حلق است، زبان گیر می‌تواند به شما کمک کند و زبانتان را در جای خود بدون حرکت نگه دارد. در این صورت زبان شما در مدت خواب حرکت نخواهد کرد.

به طور کلی روش‌های درمان خروپف شامل راه‌های ساده و کم هزینه هستند که شامل تجهیزات ضد خروپف می‌شوند. برخی دیگر از تجهیزاتی که می‌توانند به عنوان راه بهبود خروپف کاربرد داشته باشند عبارتند از:

  • ضد خروپف: این محصول می‌تواند فک پایین شما را کمی به سمت جلو حرکت دهد و راه هوایی گلوی شما را باز نگه دارد.
  • کمربند خروپف: شما با بستن این کمربند دیگر طاق باز نخواهید خوابید. همچنین اثر جاذبه را بر روی عضلات شل شده گلوی شما، کاهش خواهد داد.
  • چسب ضد خروپف: چسب بینی ضد خروپف شبانه از مواد انعطاف پذیر و شبیه به فنر ساخته شده است که بالای سوراخ بینی قرار می‌گیرد. این چسب به دلیل تمایل به بازگشت به حالت اولیه خود، سوراخ‌های بینی را به سمت بالا می‌کشد و راه هوایی را باز نگه می‌دارد.
  • نوزونت ضد خروپف: این دستگاه می‌تواند با باز کردن بینی از داخل جریان هوا را افزایش دهد و تنفس را بهبود بخشد. استفاده از این وسیله منجر به کاهش خروپف ناشی از انحراف بینی، چسبندگی ناشی از عمل‌های زیبایی و گرفتگی بینی می‌شود.

درمان خروپف با دهان بسته

سخن پایانی

همان طور که بیان کردیم علت خروپف با دهان بسته می‌تواند متفاوت باشد؛ اما خوشبختانه امروزه با برخی تجهیزات ساده می‌توان این مشکل را برطرف نمود. شما با خرید از فروشگاه اینترنتی هانا تدبیر می‌توانید علاوه بر تجهیزات ضد خروپف، انواع دستگاه‌های کمک تنفسی و اکسیژن ساز پرتابل دیگر را نیز خریداری کنید. شرکت هانا تدبیر تنها نمایندگی انحصاری برند kingon است. شما می‌توانید از این فروشگاه اینترنتی کم وزن‌ترین اکسیژن ساز ۵ لیتری پرتابل را با دو سال گارانتی محصول خریداری کنید. کلیه تجهیزاتی که در این فروشگاه به مشتریان عرضه می‌گردد دارای استانداردهای جهانی هستند. تیم هانا تدبیر با شعار سلامتی شما اولویت اول ما است فعالیت می‌کند. جهت دریافت مشاوره رایگان، انجام تست خواب و یا خرید دستگاه اکسیژن ساز پرتابل می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

عوارض خروپف

عوارض ترسناک خروپف در درازمدت + معرفی محصول درمانی برای خروپف

آیا از عوارض ترسناک خروپف در درازمدت اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید یک خروپف ساده که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند، چقدر می‌تواند برای شما خطرناک باشد؟ حتماً تا به الآن صدای خروپف هم‌بستر یا یکی از اعضای خانواده را شنیده‌اید. یا حتی یکی از اعضای خانواده در مورد خروپف شما با شما صحبت […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *