یک ماسک اکسیژن خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ماسک اکسیژن

آپنه خواب مشکلی است که بعضی افراد به آن مبتلا هستند. در این حالت، بهترین راه درمان هم استفاده از سی پپ و بای پپ است که دارای ماسک‌های اختصاصی هستند. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که باید به جواب آن دقت بیشتری داشته باشید و آن ویژگی‌های ماسک اکسیژن خوب است. اگر در استفاده از این دستگاه‌ها، ماسک کیفیت خوبی نداشته باشد، در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است و حتی می‌تواند باعث بدتر شدن حال فرد شود. اکنون مسئله‌ای که در ادامه بررسی کرده‌ایم، ویژگی‌های همین نوع ماسک اکسیژن است. پس مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی ماسک اکسیژن خوب

یک ماسک خوب در حالت کلی باید ویژگی و تفاوت زیادی داشته باشد:

  • استفاده از آن باید خیلی آسان باشد. بسیاری از افرادی که از ماسک تنفسی برای عملیات نفس کشیدن راحت در خواب استفاده کنند، سن بالایی دارند و از این رو پیچیدگی بیش از حد آن‌ها را اذیت می‌کند. در واقع باید کاربرد آن به صورتی باشد که خود فرد بدون کمک و به تنهایی به راحتی آن را روی صورت خود نصب کند. البته بعضی ماسک‌ها نیاز به کمک شخص دیگری دارند که بیشتر نوع تخصصی هستند.
  • به هیچ وجه باعث ایجاد زخم روی بینی و گونه‌ها بر اثر استفاده نشود.
  • به خوبی روی پل بینی قرار بگیرد و کاملاً به اصطلاح چفت شود.
  • ماسک‌های با کیفیت خوب دارای قاب سیلیکونی هستند. این قاب باید دارای نوار نرم و انعطاف‌پذیر باشند. غیر از این به راحتی می‌تواند باعث ایجاد جایی روی صورت و نهایت زخم آن شود.
  • ماسک اکسیژن باید با صورت فرد تناسب داشته باشد. حتماً قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید تا نسبت به تناسب با حالت صورت خاطرجمع شوید.
  • ماسک اکسیژن باید سبک باشد تا در صورت استفاده مداوم باعث ایجاد احساس سنگینی نشود.
  • ساختار ماسک اکسیژن باید برای همه افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، مشکلی به وجود نیاورد. علاوه بر استفاده راحت، تنفس آن هم باعث ایجاد بخار روی شیشه نشود.
  • به راحتی قابل تمیز شدن باشد.
  • نمره قابل قبولی در استاندارد دریافت کرده باشد.
  • ساختار آن به صورتی باشد که دید فرد را کمتر نکند.

چگونه متوجه کیفیت مناسب ماسک اکسیژن شویم؟

مسئله اصلی اینجاست وقتی شما دستگاه بای پپ یا سی پپ را خریداری می‌کنید، همراه خود ماسک اکسیژن هم دارند. حال چگونه متوجه شویم که این مدل ماسک تمامی ویژگی‌های مناسب بالا را همراه خود دارد. در بروشور تمامی محصولات، اطلاعات کاملی در خصوص خود دستگاه و ماسک نوشته شده است. البته اگر برندهای مطرح و باکیفیت را خریداری کنید، ماسک‌های آن علاوه بر داشتن کیفیت بالا، قابل تنظیم هستند.

البته بهترین راه مشاوره از کارشناس فروش باتجربه است. چنین شخصی علاوه بر داشتن اطلاعات کامل از محصول، می‌تواند بر اساس شرایط فرد بهترین مدل را پیشنهاد دهد. در حقیقت انتخاب ماسک اکسیژن خود بیشتر از همه به شرایط فرد و ساختار صورتی او بستگی دارد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

اکسیژن ساز

لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز شامل چه مواردی است؟

هر دستگاه پزشکی دارای لوازم جانبی است که بدون آن، دستگاه هویت پیدا نمی‌کند. به عبارتی اصلاً نمی‌توان استفاده کرد. از این رو تهیه این لوازم و نگهداری از آن‌ها بیشتر از خود دستگاه اهمیت دارد. حال برای دستگاه اکسیژن ساز، چه لوازم جانبی وجود دارند؟ وجود کدام یک ضروری است؟ این‌ها و چند مورد […]

بیشتر بخوانید
دستگاه اکسیژن ساز

نکات استفاده از شارژر باتری دستگاه اکسیژن ساز

منبع اصلی تغذیه دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی باتری است؛ البته نوع باتری به کار رفته در این مدل دستگاه‌ها با بقیه متفاوت و مخصوص به خود است. حال سؤال اینجاست که این باتری‌ها را چگونه می‌توان شارژ کرد؟ اصلاً آیا امکان شارژ آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب نکات و روش‌های کلی شارژ […]

بیشتر بخوانید

کدام افراد به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند؟

در نگاه اول، این ذهنیت وجود دارد که دستگاه اکسیژن ساز فقط برای افراد مبتلا به آپنه خواب تجویز می‌شود؛ در صورتی که افراد مبتلا به انواع دیگر بیماری هم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. در ادامه، گروه‌های بیماری دیگر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز را معرفی کرده‌ایم. گروه بیماری‌های نیازمند به دستگاه اکسیژن […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *