لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز شامل چه مواردی است؟

اکسیژن ساز

هر دستگاه پزشکی دارای لوازم جانبی است که بدون آن، دستگاه هویت پیدا نمی‌کند. به عبارتی اصلاً نمی‌توان استفاده کرد. از این رو تهیه این لوازم و نگهداری از آن‌ها بیشتر از خود دستگاه اهمیت دارد. حال برای دستگاه اکسیژن ساز، چه لوازم جانبی وجود دارند؟ وجود کدام یک ضروری است؟ این‌ها و چند مورد دیگر، پرسش‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها پاسخ داده‌ایم. پس مطالعه این متن کوتاه را از دست دهید.

معرفی لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز

در ادامه مهم‌ترین لوازم جانبی هر دستگاه اکسیژن را معرفی کرده‌ایم. البته داشتن همه آن‌ها ضروری نیست.

ترالی کپسول اکسیژن

تهیه این وسیله اختیاری است. خرید این مدل بیشتر برای آن‌هایی توصیه می‌شود که قصد حمل دستگاه را دارند. برای مواقعی که وسیله سنگین و تحمل فرد در نگهداری آن هم پایین است، استفاده از ترالی کپسول پیشنهاد می‌شود.

مانومتر اکسیژن

این دستگاه برای نمایش میزان فشار استفاده می‌شود. در واقع میزان خروجی دستگاه اکسیژن را بر اساس شرایط فرد تنظیم می‌کند.

نازال

نازال برای انتقال اکسیژن استفاده می‌شود. نرخ جریان اکسیژن در هر نازالی متفاوت است؛ اما بهترین مدل آن می‌تواند 8 لیتر در هر دقیقه منتقل کند. یک سر نازال به دستگاه و سر دیگر به بینی وصل شده و اکسیژن از این طریق منتقل خواهد شد.

ماسک اکسیژن

این ماسک یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز است که روی بینی و دهان فرد قرار می‌گیرد تا عملیات تنفس انجام شود. ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به شرایط فرد باید خریداری و استفاده شوند.

فیلتر

این وسیله وظیفه جلوگیری از ورود باکتری و دیگر ذرات مضر را دارد. وسیله‌ای است که هوای بیرون را تمیز می‌کند.

لوله خرطومی

این لوله برای دستگاه‌های سی پپ و بای پپ و به منظور انتقال جریان هوا از دستگاه به شخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مخزن هوایی آمبوبگ

داشتن این ابزار برای آن‌هایی که مشکلات تنفسی هم دارند، پیشنهاد می‌شود. کاربرد این وسیله به صورت دستی است و به منظور ایجاد فشار مثبت ریوی به ویژه در ایجاد تنفس مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیوان اکسیژن ساز

این لیوان، اکسیژن خروجی را مرطوب می‌کند. درون لیوان باید آب مقطر و به اندازه تعیین شده ریخته شود. بیشتر یا کمتر ریختن از حد تعریف شده باعث ایجاد مشکلاتی در استفاده خواهد شد.

پورت سه راهی اکسیژن

پورت سه راهی به منظور اتصال دستگاه‌های کمک تنفسی به دستگاه اکسیژن ساز استفاده می‌شود.

این‌ها مهم‌ترین لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز هستند که هر فردی بهتر است تا نسبت به نگهداری و تهیه آن‌ها اقدام کند.

اکسیژن ساز پرتابل

اکسیژن ساز خانگی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

دستگاه اکسیژن ساز

نکات استفاده از شارژر باتری دستگاه اکسیژن ساز

منبع اصلی تغذیه دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی باتری است؛ البته نوع باتری به کار رفته در این مدل دستگاه‌ها با بقیه متفاوت و مخصوص به خود است. حال سؤال اینجاست که این باتری‌ها را چگونه می‌توان شارژ کرد؟ اصلاً آیا امکان شارژ آن‌ها وجود دارد یا خیر؟ در این مطلب نکات و روش‌های کلی شارژ […]

بیشتر بخوانید

کدام افراد به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند؟

در نگاه اول، این ذهنیت وجود دارد که دستگاه اکسیژن ساز فقط برای افراد مبتلا به آپنه خواب تجویز می‌شود؛ در صورتی که افراد مبتلا به انواع دیگر بیماری هم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. در ادامه، گروه‌های بیماری دیگر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز را معرفی کرده‌ایم. گروه بیماری‌های نیازمند به دستگاه اکسیژن […]

بیشتر بخوانید
اکسیژن ساز

دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی چه مزایایی دارند؟

یک روش درمانی برای آن‌هایی که مشکلات تنفسی به ویژه در خواب (آپنه خواب) دارند، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی است. البته باید پزشک استفاده از این دستگاه را تجویز کند؛ اما برخی به دلایلی از جمله نداشتن آگاهی کامل یا مسائل دیگر نسبت به خرید و کاربرد آن گارد می‌گیرند. از این رو […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *