دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی چه مزایایی دارند؟

اکسیژن ساز

یک روش درمانی برای آن‌هایی که مشکلات تنفسی به ویژه در خواب (آپنه خواب) دارند، استفاده از دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی است. البته باید پزشک استفاده از این دستگاه را تجویز کند؛ اما برخی به دلایلی از جمله نداشتن آگاهی کامل یا مسائل دیگر نسبت به خرید و کاربرد آن گارد می‌گیرند. از این رو بهترین راه افزایش سطح دانش و اطلاعات نسبت به مزایای دستگاه اکسیژن خانگی است. در ادامه این مطلب، مزیت‌های این وسیله را برای شما نوشته‌ایم.

مزایای دستگاه اکسیژن ساز خانگی

کاهش هزینه و زمان

در نگاه اول، این دستگاه و دیگر وسایل مشابه آن شاید قیمت بالایی داشته باشند؛ اما وقتی جزئیات را کمی بیشتر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که خود نوعی سرمایه گذاری است. فرض کنید که شما بخواهید از راه‌های معمولی برای مشکلات تنفسی استفاده کنید. اول از همه زمان‌بر است؛ یعنی روتین و ساده شدن یک روش درمانی نیاز به بازه زمانی دارد. در این بین برخی تنبلی کرده و روش را به درستی انجام نمی‌دهند یا بعد از مدتی قطع خواهند کرد. بعد اینکه نیاز است تا شما داروهای خاصی را تهیه یا هر بار به متخصص مراجعه کنید که ویزیت آن‌ها هم هزینه‌بر است. حال اگر در شهرهای بزرگ ساکن نباشید، دیگر به مراتب بدتر خواهد بود.

شما فقط یکبار برای خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی هزینه خواهید کرد. دیگر انجام هیچ کاری لازم نیست، فقط باید آن را به دهان یا بینی خود متصل کرده تا به راحتی تنفس کنید. اگر هم از دستگاه‌های سی پپ یا بای پپ استفاده کنید، هیچ چیزی در خواب احساس نخواهید کرد. یک خواب راحت و عمیقی خواهید داشت.

برای اینکه بهتر بتوانید این مزیت را احساس کنید، فقط کافی است تا یک بار تمامی روش‌های استفاده از ابتدا تاکنون همراه با مشکلات و هزینه‌های پرداخت شده را بنویسید. آنگاه با هم مقایسه کنید.

استفاده از تکنولوژی به روز

روش‌های معمولی و سنتی برای همه کارساز نیست. این مسئله‌ای است که تا به حال با آن‌ها برخورد داشته‌اید. شما بیماری گرفته‌اید و شخصی راه درمانی که خودش قبل امتحان کرده است، پیشنهاد می‌دهد؛ غافل از اینکه برای هر کسی باید از یک روش درمانی و با توجه به شرایط او استفاده کرد. این مشکلی است که در دستگاه‌های اکسیژن ساز وجود ندارد. بهره‌مندی از تکنولوژی به روز، قطعات استاندارد و باکیفیت بالا و همچنین سیستم قابل تنظیم باعث شده تا بتوان از این وسیله برای هر کسی و در هر شرایطی استفاده کرد.

سبک و قابل حمل

برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها بزرگ که سنگین و حتی غیرقابل حمل هستند؛ دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی دارای ویژگی‌هایی از جمله سبک بودن و قابل حمل هستند. به این دستگاه‌ها به اصطلاح کامپکت می‌گویند. شما به راحتی می‌توانید وسایل را در کیف مخصوص قرار دهید و آن را با خود به همه جا به ویژه مسافرت حمل کنید. البته مزایای دیگری هم در کنار این موارد وجود دارند که شامل کم صدا بودن، سازگاری با محیط زیست و مصرف کم انرژی است.

از جمله دیگر مزایای دستگاه اکسیژن ساز خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل تنظیم بر اساس شرایط فیزیکی و بیماری شخص
  • قیمت کمتر نسبت به روش‌های درمانی دیگر
  • قابل استفاده برای همه اشخاص
  • قابلیت استفاده فقط با یک بار آموزش
  • قابل حمل از طریق تمامی وسایل حمل و نقل
  • پشتیبانی از باتری‌های قوی با طول عمر بالا

حال اکنون به نظر شما استفاده از دستگاه اکسیژن ساز به صرفه نیست؟

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

مطالب مرتبط

کدام افراد به دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز دارند؟

در نگاه اول، این ذهنیت وجود دارد که دستگاه اکسیژن ساز فقط برای افراد مبتلا به آپنه خواب تجویز می‌شود؛ در صورتی که افراد مبتلا به انواع دیگر بیماری هم می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. در ادامه، گروه‌های بیماری دیگر نیازمند به دستگاه اکسیژن ساز را معرفی کرده‌ایم. گروه بیماری‌های نیازمند به دستگاه اکسیژن […]

بیشتر بخوانید
ماسک اکسیژن

یک ماسک اکسیژن خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

آپنه خواب مشکلی است که بعضی افراد به آن مبتلا هستند. در این حالت، بهترین راه درمان هم استفاده از سی پپ و بای پپ است که دارای ماسک‌های اختصاصی هستند. در اینجا پرسشی مطرح می‌شود که باید به جواب آن دقت بیشتری داشته باشید و آن ویژگی‌های ماسک اکسیژن خوب است. اگر در استفاده […]

بیشتر بخوانید
اکسیژن ساز

لوازم جانبی دستگاه اکسیژن ساز شامل چه مواردی است؟

هر دستگاه پزشکی دارای لوازم جانبی است که بدون آن، دستگاه هویت پیدا نمی‌کند. به عبارتی اصلاً نمی‌توان استفاده کرد. از این رو تهیه این لوازم و نگهداری از آن‌ها بیشتر از خود دستگاه اهمیت دارد. حال برای دستگاه اکسیژن ساز، چه لوازم جانبی وجود دارند؟ وجود کدام یک ضروری است؟ این‌ها و چند مورد […]

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *